Mit kívánnak a kékgalléros munkavállalók cégétől?

Meglepő lehet, de igaz: a fizikai munkavállalók elégedettsége nem csupán a bér függvénye. Fontos tényező az úgynevezett „munkavállalói élmény”, vagyis az a tapasztalat, amit a dolgozók az Ön cége által biztosított munkahelyen nap mint nap megélnek. Erre már csak azért is érdemes figyelni, mert az alkalmazottak könnyű és gyors cserélhetősége inkább mítosz, mint valóság, hiszen a fluktuáció a vállalat számára komoly pénzügyi veszteségekkel jár már csak a toborzási és betanítási költségek miatt is.

A vállalat emberi oldalai döntenek a munkaerő megmaradásáról

A szoft tényezők (a vállalat emberi oldalai) nagy súllyal esnek latba a kékgalléros munkavállalók számára. Ezek a szempontok a szervezet általános légköréhez, hangulatához kapcsolódnak, így például a vállalati kultúrához, a tudásátadási gyakorlatokhoz, a vezetés minőségéhez és az emberi erőforrás menedzsmentjéhez.

A méltányos bér mellett tehát fontos, hogy a csapata tagjai az elkerülhető stressztényezőktől lehetőleg mentes, stabil munkakörülmények között dolgozhassanak.

Bejelentett munkaviszony

Magától értetődő alapkövetelmény ehhez a bejelentett jogviszony, de az is lényeges, hogy a munkahelyi feladatok világosak és egyértelműek, jól szervezettek legyenek. A munkavállaló számára megnyugtató tudni, hogy a cég mit szeretne elérni, és hogy ebben a nagyobb összefüggésben mi a saját szerepe. A személyes hozzáállás és így az elvégzett munka minőségére pozitívan hat az is, ha a munkahely teljesíthető kihívásokat és ezáltal fejlődési és előrelépési lehetőségeket kínál azoknak, akik ki akarnak emelkedni az átlagból. Általában jól hat az egyéni teljesítményre, ha minden egyes dolgozó valamelyest „képben van” a nagyobb összefüggésekkel, amelyek között a munkáját végzi, azaz ha tájékoztatják a fontosabb munkahelyi történésekről, sőt figyelembe veszik, vagy legalábbis meghallgatják a véleményét ezekről

Tehát mik is az elvárások?

Összességében: irreális lenne elvárni, hogy a dolgozók minden tőlük telhetőt megtegyenek a cégért, ha annak vállalati kultúrája nem támogatja érezhetően az önbecsülésüket. Ehhez hozzátartozik a fölény fitogtatásának mellőzése és a támogató viszonyulás, a személyiség tisztelete és a dolgozók emberi igényeire való odafigyelés. Az egyik ilyen alapvető igény az otthonuktól távol dolgozó munkavállalók esetében a 21. század színvonalán álló, minőségi szálláshely. Hogyan néz ki ez a gyakorlatban? Többet tudhat meg róla ezen a linken!